Zasady umawiania i odwoływania wizyt
Szanowni Państwo,
Drodzy Pacjenci Centrum Zdrowego Uśmiechu,
Z dniem 01.01.2022 roku wprowadziliśmy regulamin dotyczący zasad umawiania i odwoływania wizyt. Regulamin jest zawsze dostępny w recepcji.
Szanujemy Państwa czas i innych Pacjentów, którzy czekają niejednokrotnie na wcześniejsze terminy leczenia w naszej przychodni.
Staramy się przypominać Państwu o zarezerwowanej wizycie, wykonujemy telefony z przypomnieniem, wysyłamy sms-y i na życzenie e-maile i bardzo prosimy, aby w odpowiedzi na te formy kontaktu zawsze potwierdzić wyznaczone terminy lub je przełożyć lub odwołać. Brak reakcji z Państwa strony na próby potwierdzenia wizyty przez recepcjonistki, będzie się wiązało z anulowaniem wizyty i wykreśleniem Pacjenta z terminarza.
Ze względu na liczne przypadki odwoływania wizyt 20 minut przed planowaną wizytą, potwierdzanie wizyt i nie przychodzenie na umówiony termin lub nie odwoływanie ich w ogóle, jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia jasnych zasad dotyczących umawiania, potwierdzania, odwoływania terminów realizacji świadczeń stomatologicznych.
- Prosimy na umówioną wizytę przychodzić punktualnie, w przypadku spóźnienia powyżej 15 minut wizyta nie odbędzie się ( pozostaje zbyt krótki czas na wykonanie planowanego leczenia i może to spowodować opóźnienia w przyjęciu kolejnych pacjentów) chyba, że po kontakcie telefonicznym z kliniką, lekarz prowadzący zdecyduje inaczej. Pacjenci pierwszorazowi proszeni są o przybycie 15 minut przed planowaną wizytą z uwagi na szereg dokumentów, które Pacjent musi wypełnić przed wizytą. Obowiązkowe jest posiadanie dokumentu tożsamości oraz wykazu leków z uwagi na inne choroby ogólne, jakie Pacjent przyjmuje na stałe.
- W przypadku nie odwołania wizyty 48 godzin przed planowaną wizytą, przed następną wizytą Pacjent będzie musiał uregulować w recepcji opłatę w wysokości 100 zł. za każde 30 minut zarezerwowanej i nie odwołanej wizyty z tytułu nieuzasadnionej rezerwacji czasu pracy lekarza, asysty i fotela – co uniemożliwiło w tym czasie leczenie innego Pacjenta.
- Nie potwierdzenie wizyty do godziny 16:00 dnia poprzedzającego wizytę, będzie skutkowało automatycznym usunięciem zarezerwowanego terminu z grafiku lekarza bądź higienistki i w to miejsce zostanie wpisany inny Pacjent z priorytetowej listy pacjentów oczekujących na wcześniejszą wizytę.
- Dla Pacjentów, którzy dwa lub więcej razy nie odwołali lub nie zgłosili się na potwierdzone wizyty, przed umówieniem kolejnego terminu będą proszeni o wpłatę zadatku w wysokości 200 zł. Jeżeli nadal Pacjent nie zgłosi się na wyznaczony termin, zadatek ulega przepadkowi.
- Warunkiem zapisania się na leczenie kanałowe pod mikroskopem lub inne długoczasowe leczenie specjalistyczne jest wpłata zadatku w wysokości od 400 – 1000 zł do 48 godzin przed planowaną wizytą. O wysokości kwoty w konkretnym przypadku poinformuje Państwa recepcjonistka.
Brak wpłaty oznacza rezygnację z wizyty i automatyczne anulowanie terminu.
Termin na leczenie specjalistyczne, który nie zostanie odwołany i przełożony na inny termin z winy pacjenta minimum 48 godzin przed planowaną wizytą skutkuje utratą zadatku.
W przypadku całkowitej anulacji wizyt (bez wyznaczenia innego terminu) zgodnie z art. 394 § 1. Kodeksu Cywilnego zadatek ulega przepadkowi.
Jeżeli leczenie kanałowe lub inne leczenie specjalistyczne odbędzie się w wyznaczonym terminie lub zmiana terminu zostanie zgłoszona przed upływem 48 godzin, zgodnie z art. 394 § 2. Kodeksu Cywilnego kwota zadatku zostanie zaliczona na poczet kwoty za leczenie kanałowe lub inne specjalistyczne leczenie.
Przełożenie terminu wizyty jest możliwe maksymalnie 2 razy. W przypadku, gdy nie dojdzie do leczenia i termin zostanie ponownie ustalony, przepada wcześniej wpłacony zadatek, a Pacjent jest zobowiązany do wpłaty kolejnego zadatku w wysokości od 400 – 1000 zł - Warunkiem zapisania się na leczenie stomatologiczne w sedacji z udziałem lekarza anestezjologa jest wpłata zadatku w wysokości 1500 zł do 48 godzin przed planowaną wizytą. Kwota ta stanowi rezerwację czasu pracy zespołu anestezjologicznego. Jeżeli zabieg się odbędzie, kwota ta zostanie zaliczona na poczet kosztów leczenia w sedacji. Jeżeli wizyta nie odbędzie się z winy Pacjenta, powyższy zadatek ulega przepadkowi. Terminy na leczenie stomatologiczne z udziałem lekarza anestezjologa są bardzo odległe i dlatego prosimy, aby nie odwoływać wyznaczonego terminu. Wyjątkowo Pacjent może przełożyć termin leczenia z powodu choroby lub sytuacji losowej i takie przypadki będą rozpatrywane indywidualnie. Pacjent ma również obowiązek dostarczyć do recepcji najpóźniej do 48 godzin przed planowanym zabiegiem w sedacji, wyniki zleconych wcześniej badań biochemicznych krwi. Lekarz anestezjolog dokonuje ich analizy i kwalifikuje do znieczulenia. Jeżeli parametry krwi są zaburzone i Pacjent nie zostanie zakwalifikowany do leczenia w sedacji wtedy zadatek w wysokości 1500 zł zostanie Pacjentowi zwrócony.
- Sytuacje losowe, które uniemożliwiają zgłoszenie się Pacjenta na umówiony termin będą rozpatrywane indywidualnie.