Zasady umawiania i odwoływania wizyt

Powrót doStrefa pacjentastrony wyżej
Szanowni Państwo, 
Drodzy Pacjenci Centrum Zdrowego Uśmiechu,
 
Z dniem 01.01.2022 roku wprowadziliśmy regulamin dotyczący zasad umawiania i odwoływania wizyt. Regulamin jest zawsze dostępny w recepcji.
 
Szanujemy Państwa czas i innych Pacjentów, którzy czekają niejednokrotnie na wcześniejsze terminy leczenia w naszej przychodni.
 
Staramy się przypominać Państwu o zarezerwowanej wizycie, wykonujemy telefony z przypomnieniem, wysyłamy sms-y i na życzenie e-maile i bardzo prosimy, aby w odpowiedzi na te formy kontaktu zawsze potwierdzić wyznaczone terminy lub je przełożyć lub odwołać. Brak reakcji z Państwa strony na próby potwierdzenia wizyty przez recepcjonistki, będzie się wiązało z anulowaniem wizyty i wykreśleniem Pacjenta z terminarza.
 
Ze względu na liczne przypadki odwoływania wizyt 20 minut przed planowaną wizytą, potwierdzanie wizyt i nie przychodzenie na umówiony termin lub nie odwoływanie ich w ogóle, jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia jasnych zasad dotyczących umawiania, potwierdzania, odwoływania terminów realizacji świadczeń stomatologicznych. 
 
1. Prosimy na umówioną wizytę przychodzić punktualnie, w przypadku spóźnienia powyżej 15 minut wizyta nie odbędzie się ( pozostaje zbyt krótki czas na wykonanie planowanego leczenia i może to spowodować opóźnienia w przyjęciu kolejnych pacjentów) chyba, że po kontakcie telefonicznym z kliniką, lekarz prowadzący zdecyduje inaczej. Pacjenci pierwszorazowi proszeni są o przybycie 15 minut przed planowaną wizytą z uwagi na szereg dokumentów, które Pacjent musi wypełnić przed wizytą. Obowiązkowe jest posiadanie dokumentu tożsamości oraz wykazu leków z uwagi na inne choroby ogólne, jakie Pacjent przyjmuje na stałe.
 
2. W przypadku nie odwołania wizyty 48 godzin przed planowaną wizytą, przed następną wizytą Pacjent będzie musiał uregulować w recepcji opłatę w wysokości 100 zł. za każde 30 minut zarezerwowanej i nie odwołanej wizyty z tytułu nieuzasadnionej rezerwacji czasu pracy lekarza, asysty i fotela – co uniemożliwiło w tym czasie leczenie innego Pacjenta. 
 
3. Nie potwierdzenie wizyty do godziny 16:00 dnia poprzedzającego wizytę, będzie skutkowało automatycznym usunięciem zarezerwowanego terminu z grafiku lekarza bądź higienistki i w to miejsce zostanie wpisany inny Pacjent z priorytetowej listy pacjentów oczekujących na wcześniejszą wizytę.
 
4. Dla Pacjentów, którzy dwa lub więcej razy nie odwołali lub nie zgłosili się na potwierdzone wizyty, przed umówieniem kolejnego terminu będą proszeni o wpłatę zadatku w wysokości 200 zł. Jeżeli nadal Pacjent nie zgłosi się na wyznaczony termin, zadatek ulega przepadkowi.
 
5. Warunkiem zapisania się na leczenie kanałowe pod mikroskopem lub inne długoczasowe leczenie specjalistyczne jest wpłata zadatku w wysokości od 400 - 1000 zł do 48 godzin przed planowaną wizytą. O wysokości kwoty w konkretnym przypadku poinformuje Państwa recepcjonistka.
  • Brak wpłaty oznacza rezygnację z wizyty i automatyczne anulowanie terminu. 
  • Termin na leczenie specjalistyczne, który nie zostanie odwołany i przełożony na inny termin z winy pacjenta minimum 48 godzin przed planowaną wizytą skutkuje utratą zadatku. 
  • W przypadku całkowitej anulacji wizyt (bez wyznaczenia innego terminu) zgodnie z art. 394 § 1. Kodeksu Cywilnego zadatek ulega przepadkowi. 
  • Jeżeli leczenie kanałowe lub inne leczenie specjalistyczne odbędzie się w wyznaczonym terminie lub zmiana terminu zostanie zgłoszona przed upływem 48 godzin, zgodnie z art. 394 § 2. Kodeksu Cywilnego kwota zadatku zostanie zaliczona na poczet kwoty za leczenie kanałowe lub inne specjalistyczne leczenie. 
  • Przełożenie terminu wizyty jest możliwe maksymalnie 2 razy. W przypadku, gdy nie dojdzie do leczenia i termin zostanie ponownie ustalony, przepada wcześniej wpłacony zadatek, a Pacjent jest zobowiązany do wpłaty kolejnego zadatku w wysokości od 400 - 1000 zł.

 

6. Warunkiem zapisania się na leczenie stomatologiczne w sedacji z udziałem lekarza anestezjologa jest wpłata zadatku w wysokości 1500 zł do 48 godzin przed planowaną wizytą. Kwota ta stanowi rezerwację czasu pracy zespołu anestezjologicznego. Jeżeli zabieg się odbędzie, kwota ta zostanie zaliczona na poczet kosztów leczenia w sedacji. Jeżeli wizyta nie odbędzie się z winy Pacjenta, powyższy zadatek ulega przepadkowi. Terminy na leczenie stomatologiczne z udziałem lekarza anestezjologa są bardzo odległe i dlatego prosimy, aby nie odwoływać wyznaczonego terminu. Wyjątkowo Pacjent może przełożyć termin leczenia z powodu choroby lub sytuacji losowej i takie przypadki będą rozpatrywane indywidualnie. Pacjent ma również obowiązek dostarczyć do recepcji najpóźniej do 48 godzin przed planowanym zabiegiem w sedacji, wyniki zleconych wcześniej badań biochemicznych krwi. Lekarz anestezjolog dokonuje ich analizy i kwalifikuje do znieczulenia. Jeżeli parametry krwi są zaburzone i Pacjent nie zostanie zakwalifikowany do leczenia w sedacji wtedy zadatek w wysokości 1500 zł zostanie Pacjentowi zwrócony.  
 
7. Sytuacje losowe, które uniemożliwiają zgłoszenie się Pacjenta na umówiony termin będą rozpatrywane indywidualnie.
 
Podjęcie leczenia w Centrum Zdrowego Uśmiechu świadczy o akceptacji powyższego regulaminu.