Centrum implantologii i stomatologii estetycznej

Prawa pacjenta

  1. ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH:
    • które odpowiadają wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
    • które udzielane są według przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń
    • które są natychmiast udzielane ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia
    • które udzielane są z należytą starannością, w warunkach spełniających wymagania fachowe i sanitarne
    • przy udzielaniu których, osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej
  2. UZYSKANIA INFORMACJI:
    • o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu
    • która zostanie przekazana także osobom przez Ciebie upoważnionym np. małżonkowi, członkowi rodziny, osobie bliskiej
  3. WYRAŻENIA ZGODY NA UDZIELANIE OKREŚLONYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH:
    • którą wyrazisz po uzyskaniu wcześniej wszelkich niezbędnych informacji o Twoim stanie zdrowia, proponowanym leczeniu i możliwości wystąpienia powikłań
    • którą w przypadku zabiegu operacyjnego, procedur inwazyjnych, zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko wyrazisz w formie pisemnej
  4. TAJEMNICY- DOTYCZY WSZELKICH INFORMACJI Z TOBĄ ZWIĄZANYCH.
  5. ZGŁASZANIA DZIAŁAŃ NIEPOŻĄDANYCH PRODUKTÓW LECZNICZYCH I WYROBÓW MEDYCZNYCH.
  6. POSZANOWANIA INTYMNOŚCI I GODNOŚCI – W SZCZEGÓLNOŚCI W CZASIE UDZIELANIA CI ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, W TYM:
    • obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
    • wyrażenia zgody na uczestnictwo innych osób ( t.j. studenci kierunków medycznych, inni pacjenci) przy udzielaniu Ci świadczeń zdrowotnych ( w trakcie badań, konsultacji lekarskich, zabiegów operacjyjnych itp.)
  7. POSZANOWANIA ŻYCIA PRYWATNEGO I RODZINNEGO W TYM:
    • kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami
    • dodatkowej opieki pielęgnacyjnej – czyli opieki, któraa nie polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych
  8. DOSTĘPU DO DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ DOTYCZĄCEJ TWOJEGO STANU ZDROWIA ORAZ UDZIELONYCH CI ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, W TYM DO UDOSTĘPNIANIA TEJ DOKUMENTACJI RÓWNIEŻ OSOBIE PRZEZ CIEBIE UPOWAŻNIONEJ, NP. DO WGLĄDU LUB W FORMIE KOPII ALBO ODPISU.
  9. ZGŁOSZENIA SPRZECIWU WOBEC OPINII ALBO ORZECZENIA LEKARZA.

pełna treść USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dz. U. 2009 Nr 52 poz. 417 znajduje się po kliknięciu w link:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20090520417

Strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce tutaj.